איך מתבצע ניהול בילינג נכון?
אנשי עסקים ומנהלים אוהבים מאוד ובמיוחד את הרגע בו הם אמורים לחייב את לקוחותיהם עבור שירות שביצעו עבורם. ניתן למצוא הסדרי תשלום שונים: קבועים המתבצעים מדי חודש, יומיים מיידית לאחר מסירת המשלוח או מתן השירות, אחרים עם ההזמנה ויש גם בתשלומים וכדומה. המשותף לכולם הוא הצורך שהחיוב יהיה מדויק בהתאם לסיכום, שלא יהיה פספוס בחיוב, שיהיה דו"ח מסודר שנועד לבעלים, לשלטונות המס ולמטרות אחרות, שהגבייה תהיה מסודרת וכדומה.
מערכת אוטומטית
מערכות אוטומטיות מותאמות לחברות שיש להן לקוחות מסוגים שונים כולל מנויים למגזינים ועיתונים, חבילות תקשורת וטלוויזיה וכדומה. המערכת מוטמעת בארגון על פי צרכיו. יש צורך להגדיר את האלמנטים הנדרשים כפי שהוסכמו עליהם מול הלקוח. כך לגבי תעריף, מועד חיוב, אופן החיוב, תוספות שונות ועוד.
מערכת ניהול בילינג יודעת לחייב במחזוריות שנקבעה, מעודכנת למועד הסיום ועוד. כך היא תשלח קבלה לאחר תשלום, תשלח תזכורות והתראות למי שלא שילם וכדומה.
יתרונות ישירים ועקיפים
היתרון העיקרי הוא, אמנם, במניעת טעויות שקורות בעת שהטיפול נעשה ידנית על ידי עובדים. אבל היתרונות העקיפים אינם מעטים. ראשית, הלקוח אינו מוטרד שתהיינה טעויות ואינו מתעצבן על כאלו, השיתוף פעולה מולו הינו אופטימאלי. בנוסף, יש יתרונות למנהלי שיווק, למנהלים כלליים בזכות מידע מרוכז המגיע אליהם בלחיצת כפתור ויכול לסייע להם לנתח מצבים ולקבל החלטות.
כך ניתן להוסיף כמויות של לקוחות ללא חשש לקריסת המערכת או לתקלות בה. זאת בנוסף, למערכת ניהול החשבונות המקבלת דיווח מעודכן כל העת וכדומה. מומלץ לקבל שירות מחברה בעלת ידע רב וניסיון מצטבר בתחום, כדוגמת חברת Reutone!