מה המס על רכב חשמלי ואיך הוא נקבע?
בעשור האחרון ניתן לראות די בבירור כי הרכבים ההיברידיים מיקמו את עצמם בצורה טובה על פני כל כבישי הארץ, ואם היה ספק לגבי ההצלחה של הרכבים מן הסוג הזה הרי שנכון להיום הספק הזה מוחלף עם מעבר הדרגתי אל עבר יותר רכבים מן הסוג הזה ותחילת הכניסה של רכבים חשמליים לחלוטין, קראו בהרחבה באתר https://www.evm.co.il.
מס נסועה לרכב חשמלי
רכב רגיל שעובד עם דלק הוא כזה שמשלם עבור הדלק הזה גם מס. מס בלו הוא כזה אשר באופן אוטומטי נכלל בעלות שאותה משלם נהג אשר מתדלק את הרכב שלו. למעשה, על כל ליטר בנזין שאותו מתדלק נהג הוא משלם למדינה לא פחות מאשר 65 אחוזי מס, דבר שמכניס למדינת ישראל הרבה מאוד כסף מידי שנה. עבור רכבים ירוקים המדיניות של מדינת ישראל היא אינה שונה, והמיסוי שמבצעת המדינה הוא כזה שאר הולך וגדל בהדרגה אל עבר אחוז הדומה לכל מה שמתנהל נכון להיום מבחינת מיסוי על רכב צורך דלק.
מס על רכב חשמלי עומד נכון להיום על עשרה אחוזים, ומכיוון שכמות הרכבים החשמליים שהולכת לבצע ארצה עלייה בשנים הקרובות כך גם העלות של המיסוי תעלה אף היא ויתחיל החישוב של מס נסועה לצד מערכת מיסוי שלמה שתהפוך את הנהיגה על רכב ירוק לפחות כדאית מבעבר.
מס לפי קילומטרז'
מכוניות היברידיות הן כאלו אשר זוכות למיסוי מופחת בשל הרצון לעודד רכבים "ירוקים" שאינם מזהמים את הסביבה בארץ. המיסוי עבור רכב חשמלי נטען הוא כעשרה אחוזים, עבור רכב היברידי נטען כ-20 אחוזים ועבור רכב היברידי כ-30 אחוזים. מלבד המיסוי המופחת על הרכישה יש את החישוב החדש עבור רכב חשמלי. המיסוי הזה יעלה בהדרגה לכ-35 אחוזים עבור רכב חשמלי מלא עבור שני הסוגים הנוספים המיסוי יעלה עד לכדי 83 אחוזים בסוף התקופה.
המס הנוסף הוא כזה שאר נמדד לפי כמות הקילומטרים שצובר לו רכב מידי שנה. המדדים שאר יחושבו הם האזור הגאוגרפי, זמן הנסיעה ומרחק הנסיעה על מנת להגיע אל מספר שממנו יגבה בסופו של דבר המס.