תאונת עבודה לעצמאי – איך עצמאי צריך להתנהל לאחר תאונת עבודה?
במקרה של תאונת עבודה לעצמאי, כדאי לדעת כי כל מה שהכרתם על הגשת הבקשה לקבלת מימון ופיצויים על הטיפולים הרפואיים, אינו קשור לכאן. עובד שכיר שעבר תאונת עבודה שונה לחלוטין מעובד עצמאי, ועל זה באנו, להסביר לכם בדיוק איך עצמאי צריך להתנהל לאחר תאונת עבודה.
טופס 283
אדם שרשום בביטוח לאומי כעובד עצמאי והוא עבר תאונת עבודה, במקום העבודה, בדרך אליו או בחזרתו, הינו זכאי לקבלת מימון ההוצאות הרפואיות שלו מהביטוח הלאומי, כל עוד הוא משלם לביטוח. קראו בהרחבה על תאונת עבודה לעצמאי!
השלב הראשוני בתהליך הגשת הבקשה, הוא מילוי ושליחת טופס 283 לקופת החולים של העובד. כאמור, עובד עצמאי הוא שונה לגמרי מעובד שכיר אשר עליו להגיש טופס 250 והוא מקבל את ההוצאות מחברת הביטוח של החברה בה הוא מועסק.
שלב זה בתהליך הינו קריטי וחשוב מאין כמותו וחשוב מאוד לבצע אותו מוקדם ומהר ככל האפשר. מכיוון שאנו לא יודעים עד כמה חמורה הפציעה והיא יכולה לגרום לעובד לאבד את מקום עבודתו.
חשוב מאוד לדעת: לעיתים יהיה זכאי העובד העצמאי אפילו לקבל מימון עבור טיפול רפואי פרטי, לאו דווקא באמצעות קופת החולים.
איך ממלאים טופס תאונת עבודה לעצמאי?
רבים לא יודעים איך מגישים טופס 283, שלב זה הוא די פשוט אך כאמור הוא הכרחי וחשוב מאוד, לכן חשוב להקדיש לו תשומת לב רבה.
בטופס יצטרך העובד לפרט את כל פרטיו האישיים באופן מדויק וברור ואת התאריך בו אירעה התאונה, ראו לדוגמה תביעת תאונת עבודה! בחלק השני יצטרך העובד למלא את כל פרטי התאונה בצורה מדויקת ואילו אברים נפגעו כתוצאה מהתאונה. על הטופס עליו לחתום על כך שהוא אכן עובד עצמאי.