יעוץ ארגוני לעסק שלך- עד כמה באמת צריך את זה?
בעשור האחרון צצים יועצים ארגוניים כפטריות אחרי הגשם, מהם מומחים יותר או פחות. השאלה היא עד כמה ייעוץ בשינוי ארגוני באמת נחוץ לעסק? השאלה מתעצמת עוד יותר כאשר מנהלים וותיקים שואלים, למה פעם לא היה צריך את זה? כדי לענות על השאלה, עלינו להתבונן בתנאי השוק והתעשייה של היום, האם הם שווים למה שהיה בעבר, או שחל בהם שינוי קיצוני? ולמען האמת, מהשאלה משתמעת התשובה – וודאי שישנם שינויים דראסטיים בשוק העבודה. ובמה הם מתבטאים? השוק משתנה מיום ליום, התחרות הגלובאלית גורמת לעסקים למכור את מוצריהם במחירים הקרובים לעלויות, אתרי מכירות אינטרנטיות המשווקות על פני הגלובוס (בעיקר במוצרי ביגוד ואופנה), גידול מהיר של עסקים שאינם ערוכים לכך.
אז מה יש ליועץ ארגוני להציע?
יועץ ארגוני טוב יודע להביט על העסק מזווית ראייה אינטגרטיבית, ושוקל את מכלול האתגרים העומדים בפני העסק, על מנת להמשיך ולגדול או לפחות להמשיך להתקיים. יועץ ארגוני טוב המעניק ייעוץ לעסקים הוא:
- עושה שימוש יעיל ואפקטיבי במשאב כוח האדם של העסק.
- יציע רעיונות יצירתיים להגדלת המכירות או שירותים נלווים הקשורים לתוצרת או לשירות שבית העסק מציע.
- יודע לנתח את הנתונים על סמך ניסוי ותהייה.
- לא מקובע באסטרטגיה, ומתאים את עצמו למציאות המשתנה.
- מתמצא בכלים הטכנולוגיים היכולים לשדרג את המציאות הארגונית של העסק.
- מעורב בכל תהליכי הייצור של העסק: החל מהשיווק, מחלקת הכספים, ועד לפסי הייצור ומדפי הייבוא.
ההבדל בין עסק ללא ייעוץ ארגוני לעסק עם, זה ההבדל אם העסק שלכם ימשיך להתקיים, אם לאו.
בעשור האחרון השווקים עברו שינויים גלובאליים עוצמתיים, סביר להניח כי המגמה תמשיך ואף תתרחב בעשורים הבאים, לא כל מי שיודע לנהל או להקים עסק יודע גם כיצד לנווט את העסק בגלים השוצפים של תנודות השוק, ומשכך דינו של עסק כזה נחרץ מראש. ישנם מנהלים או בעלי עסקים שהם גמישים יותר, הם יסתדרו טוב יותר בתוך סערות השוק, אך הרוב שאינם גמישים עד כדי כך, נדרשת מהם גמישות אחת קטנה, והיא: שכרו את שירותיו/ה של יועץ/צת ארגונית מומחה/ית, הקשיבו למה שיש להם לומר, הם ילמדו אתכם לשוט במים הסוערים, זה לא מקטין את ערככם כמנהלים, אלא להיפך! זו גמישות ולא כניעה!