איך כותבים תכנית עסקית?

כתיבת תכנית עסקית

כתיבת תכנית עסקית זה עניין מקצועי שכרוך בהבנה עסקית. ולכן לא מדובר על כתיבה טכנית או על כתיבה שדורשת כשרון ספרותי או יכולת ניסוח מבריקה. ואכן, תכניות עסקיות נכתבות על ידי יועצים עסקיים או על ידי אנשים שיש להם חשיבה עסקית וניסיון כאנשי עסקים. התכנית העסקית נועדה להגדיר את אופן התנהלות העסק ואת מקור ההכנסות של העסק. מתוך מטרה למקסם הכנסות, להקטין הוצאות ולהרחיב באופן תמידי את מעגל הלקוחות.

האם אפשר לכתוב לבד?

בעלי עסקים רבים, במיוחד בעלי עסקים קטנים או כאלו שנמצאים בראשית הדרך מחפשים לצמצם בעלויות ומנסים לחשוב שמא הם יוכלו לכתוב כוחות עצמם את התכנית. אם מדובר באנשי עסקים ממולחים יתכן ויש להם סיכוי להצליח לעשות זאת בכוחות עצמם. אבל אם לא – חבל לחסוך בעניין זה. כי תכנית עסקית טובה היא יריית פתיחה טובה לעסק שמתחיל להמריא מעלה. אז גם אם אתם מעוניינים לכתוב בכוחות עצמכם כדאי לכם לשקול זאת שוב – מסתבר כי מוטב יהיה שתפנו אל גורם מקצועי שהוא יהיה זה שיתכנן לכם את הפעילות העסקית ויעלה אותה על הכתב.

איסוף המידע

אחד מהשלבים החשובים בכתיבת התכנית העסקית הוא שלב איסוף המידע. שלב זה כולל מיפוי של השטח והגדרת קהל היעד של העסק. כמו כן יש לבדוק בשלב זה מהם השירותים או המוצרים שבית העסק מציע, במה הוא טוב על פני אחרים, מי הם המתחרים הקיימים בתחום וכן הלאה. מידע מדויק ורלוונטי יועיל מאוד בשלבים הבאים.

בדיקת היתכנות

אז גם אם יש לכם רעיון לעסק זה לא אומר שההתלהבות שלכם תשפיע על ההצלחה שלכם. ולכן יש לבדוק במבט קונקרטי את היתכנות ההצלחה של העסק וניתן לעשות זאת דרך אתר https://www.ez-grade.co.il/. האם המוצר או השירות עתידים למצוא את קהל היעד שלו? האם הלקוחות ישלמו את הסכומים עבור המוצרים או השירותים? ההיתכנות מסבירה לכם האם הצעד העסקי שאתם עומדים לבצע הוא נכון וחכם, והאם כדאי לכם לבצע אותו. יש מקרים בהם היועץ העסקי יכוון אתכם לשינויים ולקבלת החלטות אחרות כדי לתת לעסק שלכם את הצ'אנס להצלחה.

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
גילוי היתרונות הנסתרים של מתחמים משרדיים
בתחום פתרונות סביבת העבודה המודרניים, מתחמי משרדים נפוצים הופיעו כמרכזים דינמיים לאנשי מקצוע ועסקים...
קרא עוד »
דצמ 27, 2023
מה שאתה חייב לדעת על מכונות קרצוף לעסקים
בתור סמכות ותיקה בתחום מטעם אלרז El Raz, אני כאן כדי להדריך אותך בהיבטים הקריטיים של מכונות קרצוף לשימוש...
קרא עוד »
דצמ 23, 2023
ייבוש תת רצפתי – מתי זה מבוצע
אנחנו עובדים קשה בחיים ומנסים לחסוך כל שקל. רוב האנשים חוסכים למטרה של קניית דירה חדשה. גם בדירות...
קרא עוד »
יול 08, 2019