מה זה מועדון צרכנות ואיך זה מסייע לעסק שלך
ההגדרה של מועדון צרכנות זוהי התאגדות של לקוחות אשר מתאגדים יחד לצורך קבלת הטבות או הנחות. בדרך כלל תהיה זו קבוצה משמעותית אשר מהווה כוח צרכני עבור כל עסק אשר אליו הם פונים והודות לכוח שלהם הם יצליחו לקבל מחירים נוחים יותר.
האפשרות ליצור מועדון צרכנות עבור מעגל לקוחות של העסק, עשוי להשפיע על הצלחת העסק זאת למרות ההנחות המפליגות וההטבות שמעגל הצרכנים שבמועדון יזכו להם.
מועדון צרכנות זהו מועדון אשר מהווה כוח קנייה גדול עבור העסק. מדובר למעשה בקבוצה גדולה של צרכנים הזקוקים כולם לשירות או למוצר אשר אותו משווקים בבית העסק. הם התאחדו יחד על מנת להוזיל לעצמם את העלויות. הדבר טוב לכל הצדדים כאשר כולם למעשה יוצאים נשכרים מהעניין.
מועדון צרכנות – טוב ללקוח
כאשר אנחנו מדברים על מועדוני צרכנות Style ברמת הלקוח, הרי שמודבר במועדון אשר מאפשר ללקוח ליהנות מהטבות מפליגות כמו גם להנחות משמעותיות בעת אשר הוא בא לרכוש את המוצר המסוים. זה עשוי להיות מוצרי צריכה בסיסיים אותם קונה האדם בכל חודש אך זה גם יכול להיות מוצרים בסדר גודל כמו רכב, דירה וכדומה, כאשר קבוצת צרכנים מתאגדת יחד ומחפשת את המוכר שמוכן להוזיל עבורם את העלויות. הכוח הצרכני של הקבוצה משפיע פעמים רבות על הוזלת מחירים משמעותית אשר מיטיבה מאוד עם הלקוח הפרטי. הוא נהנה למעשה ממוצר ששווה הרבה יותר והודות לקניה הקבוצתית הוא מקבל את אותו המוצר בהוזלה ניכרת.
מועדון צרכנות – טוב לעסקים
מובן כי העסק אינו מפסיד מהדבר. כי אילו הדבר היה כך הוא לא היה מוכר את המוצר במחירי הפסד. אז מה הרווח של המוכר? כאן חשוב לדעת כי הרווחים של המוכרים נמדדים לא רק באחוזי הרווחים של מכירת כל פריט באופן ספציפי, אלא גם על המכירה הכמותית. כאשר המוכר מצליח למכור כמות גדולה יותר מאותו מוצר, אז נכון שהוא ירוויח פחות על כל מוצר אילו היה מוכר אותו בנפרד, אך לרווחים כפי שהוא מגיע בעקבות המכירה למועדון הצרכנים הוא לא היה מגיע בכל מקרה. כך שההוזלה משתלמת גם לו.