איך עושים פרזנטציה אפקטיבית שתקסים את הקהל?

מגוון כלים טכניים יכולים לסייע בהכנת פרזנטציה אפקטיבית. יחד עם זאת, כלים טכניים או טכנולוגיים אינם תחליף להיבטים מהותיים. בשורות הבאות נסביר איך עושים פרזנטציה אפקטיבית, שתקסים את הקהל ותסחוף אותו. 

לחבר בין הפרזנטציה לבין הקהל 

שימו לב שאין דבר כזה פרזנטציה אפקטיבית, שעומדת בפני עצמה. תמיד צריך להבין למי הפרזנטציה מיועדת, מיהו קהל היעד. את התכנים יש להפנות לקהל היעד בכמה רמות. למשל, רמת השפה והניסוח. לא תמיד נכון להכניס הרבה מונחים מקצועיים אבל אם הקהל הוא מקצועי, שימוש בז'רגון בהחלט מוסיף. בנוסף, התוכן צריך לעניין את קהל היעד ולספק לו ערך מוחשי. 

להביא משהו מיוחד מעצמך 

כדי להכין פרזנטציה אפקטיבית נהוג לעשות שיעורי בית, לערוך מחקר או סיכומים ולהביא נתונים. אבל כל אלה אינם תחליף למשהו אישי, מקורי וייחודי. לתוך הפרזנטציה הבא משהו מיוחד ומקורי מעצמך, שאין לאף אחד אחר. זה יכול להיות סיפור אישי שלך, שקשור לנושא. זה יכול להיות מחשבה מעניינת משלך או החיבור שלך ברמה רגשית, התשוקה לנושא. בנוסף, שים לב לשפת הגוף ולאנרגיה. אנרגיה גבוהה ושפת גוף חיובית מפיחה חיים נוספים במצגת ובפרזנטציה. 

סדר, מבנה ושיתוף הקהל 

כדי לעשות פרזנטציה אפקטיבית חשוב להתכונן מראש ולדאוג לסדר, מבנה, התחלה, אמצע וסוף (כפי שוודאי למדתם במסגרת הכשרות למנהלים). יחד עם זאת הקפד להשאיר תוך כדי הדברים מקום לשיתוף הקהל. שאל שאלות, חפש משוב, בקש תובנות או הצעות מהקהל. אלה הדברים שהופכים כל פרזנטציה לייחודית, שונה ומעניינת יותר ממשהו סטנדרטי. 

"קיפ איט סימפל" – שמור על פשטות  

לשמור על פשטות, לפשט את המסר, זה כלל נוסף שהופך את הפרזנטציה לסוחפת ודינאמית. מה שאפשר לומר במשפט, אל תאמר בשלושה או ארבע. 

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
יתרונות של קופה רושמת בעסק
קופות רושמות קיימות במשך מאות שנים ועדיין נמצאות בשימוש היום. הם מאוד מועילים בעסקים, במיוחד כשמדובר...
קרא עוד »
אפר 19, 2023
מכשיר סבון אוטומטי – לא רק לחיסכון
בעבר, אנשים היו צריכים לשטוף ידיים באופן ידני לפני שהם יכלו לצאת מהשירותים. עם המצאת מכשירי הסבון...
קרא עוד »
ספט 30, 2022
מלגזות זום ליין – מידע מקצועי ויתרונות
טרם המצאת המלגזות היו משתמשים במערכות חבלים, כבלים וגלגלות לצורך העברת ארגזים וקופסאות כבדים ממקום...
קרא עוד »
אפר 02, 2022