איך פותחים תיק עוסק פטור?

פתיחת עוסק פטור

המאמר באדיבות רואה חשבון שגיא משעלי

עובדים רבים בישראל כיום אינם מוגדרים כשכירים. הם מציעים שירותים ללקוחות והם בעצם עצמאיים. אך היות ומדובר על פעילות קטנה יחסית הם יוגדרו כעוסק פטור. קיימת תקרת הכנסות רשמית אשר מגדירה מי יכול להיות מוגדר כעוסק פטור לפי ההכנסות שלו, ובהתאם לכך הוא יוכל להרוויח ולהפעיל את העסק שלו. עוסק פטור יפיק קבלות ללקוחות שלו והוא יגבה תשלום שאינו כולל מע"מ בגלל הגדרתו.

אז איך פותחים את העוסק?

כאשר אדם מחליט לפתוח עוסק פטור, או שהוא מציע שירות כעצמאי ולכן צריך להנפיק קבלות, עליו לפתוח מול רשות המיסים עוסק פטור. מדובר על פעולה טכנית פשוטה יחסית שעליו לבצע. זאת כדי לקבל את ההגדרה הרשמית של עוסק פטור. את התהליך ניתן לבצע באופן עצמי כאשר יש לבצע את הצעד הראשון מול רשות המיסים. שם מגדירים את תחום העיסוק ומקבלים את האפשרות להתחיל להפיק חשבוניות. לאחר מכן יש לבצע פעולות נוספות מול רשות המיסים וכן מול הביטוח הלאומי.

לפעול בביטחון עם רואה חשבון

אמנם יש אנשים שמצליחים לצלוח את המשימה הזו בהצלחה, והם פותחים את העוסק שלהם בכוחות עצמם. אבל זה לא מתאים לכל אחד. אנשים רבים בוחרים לפנות אל רואה חשבון לשם פתיחת עוסק פטור. רואה החשבון ייופה על ידי הלקוח ביצוע פעולות שונות מול הרשויות בהתאם לצורך. בהמשך ניהול התיק, הגשת דוחו"ת, קבלת החלטות וכדומה יתנהלו על ידי רואה החשבון. כאשר הלקוח ישלם לרואה החשבון תמורת דמי הטרחה שלו בתשלום חודשי או שנתי – לפי החלטתו של נותן השירות. אין מדבור על נושא מורכב או מסובך, אבל תמיד כדאי לפעול נכון וחכם, ולהימנע מטעויות פטאליות שעלולות לעלות ביוקר.

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
5 סיבות להיעזר ביועץ משכנתא
כשאנחנו צריכים לקבל מידע בתחום מסוים, אז אנחנו נרצה להשתמש בשירותים של אנשי מקצוע, אנשים שיש להם לא רק...
קרא עוד »
אוג 22, 2021
תשלום משק הבית – כל מה שאתם חייבים לדעת
משק הבית המודרני מלא בפעילויות. מבישול, ניקיון וטיפול בילדים ועד לאירוח אורחים, זוהי משימה מאתגרת...
קרא עוד »
נוב 27, 2022
מה זה נוטריון?
נוטריון הוא עורך דין אשר בסמכותו בכפוף לחוק לאשר, לאמת, להעיד ולערוך מסמכים משפטיים. בהתאם למקרים...
קרא עוד »
אוג 16, 2021