עיצוב דוחות אחריות תאגידית
דו"ח אחריות תאגידית הוא סוג של דו"ח המשמש עסקים כדי להעביר את הערכים החברתיים, הסביבתיים והאתיים שלהם. עיצוב דוחות אחריות תאגידית עשויים להיות גוזלי זמן יקר עבור חברות. עם זאת, חשוב לעצב דוחות שהם לא רק אינפורמטיביים אלא גם אטרקטיביים וקלים לקריאה. לכן, רבות הן החברות אשר פונות אל אנשי מקצוע מתחום העיצוב כמו למשל מעצבים גרפיים ובניהם גם מעצבת גרפית גלית אזולאי על מנת שיעצבו עבורם את הדוחות ויעשו זאת על הצד הטוב ביותר.
להלן מספר נקודות מפתח כיצד ליצור דוח אחריות תאגידית טוב:
- שמור על העיצוב פשוט
- כלול תרשימים וגרפים
- שימוש בצילומים של עבודות החברה בתהליך
בדוח האחריות התאגידית חשוב לכלול מידע על ההשפעה החברתית והסביבתית של החברה. עיצוב דוחות אחריות תאגידית צריכים להיות אינפורמטיבים וקלים לקריאה.
דוח האחריות התאגידית הוא מסמך חשוב המסייע לבעלי עניין להבין כיצד חברה מקיימת אינטראקציה עם מחזיקי העניין והסביבה שלה. הוא גם מספק מידע על האופן שבו החברה מנהלת את משאביה על מנת ליצור השפעה חיובית על החברה. דוח זה תוכנן לשמש מומחי אחריות תאגידית, שצריכים לעצב דוח בנושא ספציפי. ההתמקדות היא בבעלי העניין השונים, בהמלצות ובאופן מימושן.
הדוח כולל גם תקציר מנהלים עם מסרים מרכזיים ומבוא לקורא.
דוח אחריות תאגידית הוא מסמך שנוצר על ידי ארגון כדי לתקשר את ההשפעות החברתיות והסביבתיות שלו.
דו"ח אחריות תאגידית יכול לשמש ככלי לחברות להפגין את מחויבותן לקהילה ולחברה.
דו"ח אחריות תאגידית צריך להיות מעוצב בצורה כזו שניתן לקרוא אותו בקלות על ידי כל אחד בחברה מבלי שיהיה לו כל ידע בנושא.
בדוח אחריות תאגידית ישנם שני סוגי דוחות
- האחד הוא דו"ח שנתי של חברה והשני דו"ח קיימות. דוח הקיימות מתמקד במידת ההצלחה של חברה במונחים של ניהול ההשפעה הסביבתית והאחריות החברתית שלה.
- הדו"ח השנתי מתמקד בביצועים הפיננסיים של החברה, ואילו דו"ח הקיימות מתמקד באיזו מידה הם מנהלים את ההשפעה הסביבתית והאחריות החברתית שלהם.
לסיכום, דוח אחריות חברתית תאגידית הוא דוח המספק מידע על שיטות חברתיות, סביבתיות ואתיות של חברה. זהו מסמך המשמש כדי לעזור לחברה להיות שקוף יותר עם מחזיקי העניין שלה.