הימנעות מטעויות: איך משרד פרסום מנוסה שומר על המותג שלכם במגזר הערבי

אם אתם חושבים שלנהל קמפיין פרסומי במגזר הערבי זו משימה פשוטה, תחשבו שוב.
מדובר בשוק מגוון, עם תרבות עשירה, דינמיקה חברתית מורכבת והרבה ניואנסים שיכולים לקבוע אם המותג שלכם יקבל פרסומת מנצחת או תפילה להתאפסות.

אז איך פרסום למגזר הערבי Kayal בעל ניסיון רב מגשר על הפערים האלו ומבטיח מציאות חיובית למותג? בואו נדבר על זה לעומק, בלי פילטרים, אך עם הרבה חיוך ושיקוף.

איך להימנע מטעויות שמביכות את המותג? 7 עקרונות שלפני כל קמפיין

1. כיבוד התרבות – לא סתם מילה באוויר

אין דבר שיכול להשפיע מהר יותר על האמון במותג מאשר חוסר הבנה של התרבות המקומית.
משרד מנוסה יודע שהמגזר הערבי מאופיין בערכי מסורת, דת, שפה וביטויים שמישהו שלא מכיר אותם היטב לא תמיד יבין.
הבחירה במילים נכונה, הנראות של הפרסום, אפילו האיקונים והצבעים – שונה משמעותית מאשר במערב.

2. הידע בשפה ודיאלקטים – לא רק ערבית "מדוברת"

אתם יודעים שיש כמה גרסאות של ערבית?
ערבית פונטית לא תמיד מתקבלת באהבה או מובנת לכלל האוכלוסייה.
משרדי פרסום מנוסים בודקים מראש את הדיאלקט המתאים – בין אם זה עיראקי, מצרי, לבנוני או פלסטיני.
הבחירה הנכונה בשפה יכולה לשדר אמינות, חיבור רגשי, ולמעשה – תכלס למכור יותר.

3. זהירות עם סמלים ויזואליים

סמל מסוים, צבע שגורם לאסוציאציה ספציפית או אפילו מבנה עיצובי מסוים יכולים ליצור קונוטציות חיוביות או שליליות.
משרד עם ניסיון יודע לקרוא את השטח, לזהות טווח רחב של "אין כניסה" ו"דרכו זה לא".
לדוגמה: צבעים כמו אדום עשויים להתפרש ככעס או איום במקום שבו יש צורך בהבעת אמון ורוגע.

4. בדיקות חוזרות והקשבה למומחים מקומיים

כמה פעמים כבר שמעתם שזה "טעות של מתחילים"?
במשרד טוב תמיד מתקיימת בדיקת תיקונים עם מומחים מהמגזר, שיחות פתוחות ואפילו פיילוטים קטנים.
הקשבה – היא שם המשחק.
זו לא נוסחת קסם אלא עבודה שדורשת זמן, סבלנות וגם הרבה הצלחות וטעויות במינון.

5. גישה אמיתית וגלויה – לא בולשיט

המגזר הערבי לא אוהב פרובוקטיביות לא במקום.
לכן חשוב שהמותג יהיה כנה ולטעמם – "מקשיב".
אז אם המוצר שלכם לא מתאים למגזר הזה, מוטב למצוא דרכים אמיתיות להתאים אותו או להכין קמפיין שמכבד את הלקוחות.
לא פלא שיש חברות שמצליחות בעקביות כי הקונספט פשוט – להיות אמיתי.

6. בינה מלאכותית לא תחליף חכמה אנושית

למרות כל ההתפתחויות הטכנולוגיות בתחום השיווק, אין תחליף לידע ממקור ראשון ולמומחיות אנושית.
משרדי פרסום הכי מדויקים יודעים מתי צריך להפעיל מחשב, ומתי להביא אנשים שיודעים להבין את הסביבה והנרקיסיזם של המדיה החברתית במקומות השונים.

7. מעקב וניתוח מתמיד: ללמוד מהנתונים, לשפר תמיד

אם חשבתם שאחרי הקמפיין הדברים מסתיימים – טעיתם.
מעקב אחרי תוצאות, ניתוח נתונים, שמיעה לתגובות ושינויים בשטח – הם חלק מהותי.
אם רוצים להישאר על הגל, חייבים ראש פתוח במקום לא רק לנצח אלא גם לשפר.

5 שאלות ותשובות (כי אין כמו קצת קיצורים בין שורות)

  • למה צריך משרד פרסום חיצוני אם יש לי צוות שיווק?
    כי משרד מנוסה במגזר הערבי יביא חוכמה תרבותית וניסיון שלא תמיד נמצא בתוך החברה.
  • מה הסכנות בעיצוב שאינו מותאם לתרבות הערבית?
    אי התאמה יכולה לפגוע במותג, להזמין תגובות שליליות ולפגום במכירות.
  • האם אפשר להשתמש בקמפיינים מערביים בלי שינוי?
    בדרך כלל לא. השפה, המוטיבים והגישה דורשים התאמה כדי לא "לאבד" את הקהל.
  • איך בוחרים דיאלקט נכון לקמפיין?
    מומחים מתחילים לבדוק לפי קהל היעד: גיאוגרפיה, גיל, העדפות שפתיות.
  • איך לשמור על חדשנות בלי לפגוע במסורת?
    שימוש בבדלים מסקרנים ושילוב חדשנות דרך סיפור נכון, בלי לראות כל חדש כמשוגע.

לסיכום

לשמור על מותג במגזר הערבי זה אפילו לא אתגר – זו הזדמנות גדולה של מיתוג נכון.
משרד פרסום מנוסה הוא השותף שאתם רוצים לצידכם – כי הוא יודע, עם חיוך, איך להעביר את המסר בלי למעוד.

תרבות, שפה, נראות – כל אלה הם כלים במזרקה אחת שבה אפשר לשחק ולהתחבר ללב.
תזכרו: זה לא רק על מילים ופרסומות – זה על לא לשדר חבית נפץ, כי אחרת כולם יוצאים חסרי אמון.

עם האנשים הנכונים, הקסם קורה – והמותג שלכם פשוט מנצח.

כללי פיננסים שיווק, קידום ופרסום
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
עו"ד לתביעות ביטוח בבאר שבע – כך תקבלו פיצויים מקסימליים
במהלך החיים אנחנו משלמים סכומים לא קטנים לחברות ביטוח. אם זה ביטוח רכב, ביטוח דירה, ביטוח חיים או כל...
קרא עוד »
ספט 19, 2021
מוצרים לטיפוח העור הרבלייף – תרגישו ביטחון במראה העור שלכם
לאחרונה צצים לכם קמטים חדשים על העור? כתמי השמש מתסכלים אתכם ואינכם יודעים מה לעשות כדי להיפטר מהם?...
קרא עוד »
פבר 24, 2022
קורס אקסל למתחילים – למי כדאי להתחיל ללמוד?
אנשים שעוסקים במקצועות שמצריכים התעסקות עם נתונים על בסיס שוטף, כמו רואי חשבון, חשבי שכר או אנליסטים,...
קרא עוד »
אפר 06, 2022