פטור ממס שבח

פטור ממס שבח

מס שבח הינו מס שיש לשלם ברגע שמוכרים דירה. המס מתייחס בעצם לרווח שנוצר לבעל הדירה בעקבות המכירה שלה, כאשר החישוב נעשה באמצעות קיזוז מחיר הדירה הנוכחי מהמחיר שבו בעל הנכס רכש אותה, תוך כדי הפחתה של הוצאות שונות הקשורות לרכישת הדירה ולהשבחה שלה. בסך הכול, מדובר על מס העומד על 25% מתוך סכום השבח נטו, סכום לא קטן לכל הדעות. בעבר ניתן היה למכור דירה כל 4 שנים וליהנות מפטור מלא ממס שבח, אך בעקבות רפורמה שהתרחשה בתחום בשנת 2014, החוקים שונו והיום הרבה יותר קשה לקבל פטור ממס שבח. מסיבה זו בדיוק, חשוב לשמור כל חשבונית וכל הוצאה הקשורה לדירה, היות וברגע המכירה שלה, ניתן יהיה להציג אותם על מנת להפחית את הרווח ובכך לצמצם את תשלום המס למינימום ההכרחי. 

פטור ממס שבח – למי מגיע וכיצד ניתן לקבל אותו?

אומנם הרפורמה של שנת 2014 שינתה לחלוטין את פני שוק הנדל"ן, היות והיא ביטלה את הפטור הגורף ממס שבח, שניתן באופן אוטומטי לכל מי שמכר דירה אחת ל- 4 שנים, אך גם היום ניתן ליהנות מפטור ממס שבח בתנאים מסוימים. למשל, דירת מגורים מזכה מהווה את התנאי הראשוני על מנת לקבל פטור ממס שבח. מדובר על דירה שבנייתה הושלמה כבר, היא נמצאת בבעלות פרטית במשך 25 שנים לפחות ולפחות מחצית מהשטח שלה שימש למגורים ב- 4 השנים האחרונות שקדמו למכירתה. במידה ותנאי זה מתקיים, ניתן להמשיך הלאה על מנת לבחור את המסלול המתאים ביותר לפטור, בהתאם לנסיבות שלכם. למשל, ניתן לקבל פטור במידה והדירה נמצאת בבעלות שלכם מעל 18 חודשים וזוהי דירתכם היחידה. נקודה חשובה נוספת שכדאי להיות מודעים אליה, היא העובדה כי פטור מלא ממס שבח ניתן גם עבור דירה שהתקבלה מירושה, בתנאי שזוהי הדירה היחידה של המוריש והוא הוריש אותה לצאצא שלו.

לסיכום, פטור ממס שבח ניתן בתנאים מסוימים, לכן חשוב להכיר את כל דקויות החוק על מנת ליהנות מהטבת מס משמעותית. מומלץ להתייעץ עם עורך דין שמתמחה בתחום, על מנת לתכנן את אירועי המס כראוי.

> קבלו טיפים איך לבחור עו"ד גירושין

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
אופר לבית
כולנו מכירים את הסיפורים האפופים בניחוח חוץ לארץ על האופר המטפלת בילדים, על האופר שיודעת בדיוק מה...
קרא עוד »
דצמ 22, 2020
כל מה שחשוב לדעת על שיפוץ בית
אנשים רבים שמתחילים לשפץ את הבית שלהם מופתעים לעתים לגלות הרבה דברים שהם לא לקחו בחשבון שיהיו בעת...
קרא עוד »
דצמ 12, 2022
חברת ניקיון משרדים ברמת גן – שעות פעילות ומידע נוסף
אם יש לכם בניין משרדים ברמת גן ואתם רוצים לשמור עליו נקי, הגעתם למקום הנכון. כאשר יש בבעלותכם בניין...
קרא עוד »
מרץ 08, 2021