בניית תוכנית עסקית לסטארט אפ – ב5 צעדים פשוטים
סטארטאפ הוא חברה עם מושג ברור מה היא רוצה להשיג וכיצד היא מתכוונת להשיג זאת. היא צריכה להיות בעלת תוכנית עסקית שמתווה את הדרך להצלחתה. התוכנית צריכה להיות מסוגלת לתאר את הארגון, המוצרים והשירותים שלו, ואת האנשים שיהיו מעורבים בפיתוחו. התוכנית צריכה גם לתאר כמה זמן, כסף ומשאבים היא תצטרך כדי להשיג את מטרותיה. סטארטאפ צריך להיות מסוגל לזהות את הלקוחות הנכונים וליצור איתם מערכת יחסים. קיום יחסים איתם מעניק לה גישה למוצרים או לשירותים שלהם, וכתוצאה מכך, יש סיכוי גבוה יותר שהם ישתמשו בשירות או ירכשו את המוצר שלו.
איך ליצור אמון בין הסטארט אפ ללקוחות?
אז איך בונים תוכנית עסקית לסטראט אפ? סטארטאפ יכול ליצור נאמנות ללקוחות על ידי הצעת להם הטבות כגון הנחות, הנחות על רכישות עתידיות או תמריצים אחרים שמושכים את תשומת ליבם. לדוגמה, לקוח של חנות בגדים מקוונת עשוי לצפות בו כדי לברר איזה סוג של בגדים הוא צריך עבור הבא שלו. סוג זה של נאמנות לקוחות הוא דוגמה ליחסי לקוחות. יתרון לסטארטאפ הוא ההזדמנות ליצור מוצר או שירות בעל ערך רב יותר ולתת אותו ללקוחות שאינם מרוצים כל כך מהרכישה הנוכחית שלהם. על ידי מתן הנחות על רכישות עתידיות, הסטארטאפ יכול למכור יותר סחורה, מה שמגדיל את שולי הרווח שלהם, והופך אותם למצליחים יותר במודל העסקי שלהם. המטרה של כל סטארטאפ היא שהם יוכלו לייצר משהו שיהיה שימושי עבור אחרים ולשתף אותו עם אנשים אחרים. לשם כך הם זקוקים להון וחייבים למצוא משקיעים שיסייעו להם במימון הפעילות של יצירת המוצר או השירות. משקיעים אלו נקראים בדרך כלל אנג'לים, כלומר הם מעולם לא השקיעו במיזם בעבר אך רואים בו הזדמנות ליהנות ממנו.
אז 5 הצעדים לבניית תוכנית עסקית הם:
- אפיון העסק והפיתוח שלו.
- בניית תקציב וגיוס הון ראשוני.
- גיוס עובדים.
- הפקת המוצר.
- שיווק ובניית יחסים עם הלקוחות.
לפרטים: https://startplan.net/